教員紹介

JOYCE Paul

JOYCE Paul
准教授
所属 法学部 教養・基礎教育部門
学位 博士(応用言語学)
専門 英語教育
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント 第二言語のリスニングとテストについて研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/pauljoyce

学歴/経歴

学歴

  • 2004年 - 2008年
    Surrey University, England
  • 2001年 - 2002年
    Birmingham University, England
  • 1992年 - 1995年
    Durham University, England

経歴


  • -

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 外国語教育

論文

  1. Factors related to the desire for L1 support in the EFL classroom
    Paul Joyce; Hans von Dietze; Alison von Dietze; Brian McMillan
    PASAA Journal  62  142-172  2022年1月  [査読有り]
  2. The Validation of a Metacognitive Awareness Listening Questionnaire
    Paul Joyce
    Kindai University Center for Liberal Arts and Foreign Language Education Journal (Foreign Language Edition)  12  (2)  11-30  2021年11月  [査読有り]
  3. Selected poster presentations from the British Association of Applied Linguistics conference, Manchester Metropolitan University, August 2019. Desire for L1 support in the English as a foreign classroom: Exploring connections with L2 proficiency, L2 ambiguity tolerance, L2 learning motivation, and gender
    Paul Joyce; Hans von Dietze; Alison von Dietze; Brian McMillan
    Language Teaching  53  (3)  387-390  2020年7月  [査読有り]

MORE

書籍等出版物

  1. Essential English Vocabulary 1400 , Mori, S; Tanabe, Y; Moriyama, T; Joyce, P; Shimono, T , Asahi Publications, Tokyo. , 2019年
  2. Essential English Vocabulary 2000 , ポール ジョイス , 2011年

講演・口頭発表等

  1. The effectiveness of online and paper-based quizzes in the learning of English as a second language , ジョイス ポール , British Association of Applied Linguistics , 2017年8月
  2. An Introduction to Moodle and Moodle Quizzes , ジョイス ポール , Lao Tesol , 2017年2月
  3. EFL Speaking Activities Requiring Minimal Classroom Resources , ジョイス ポール , Lao Tesol , 2017年2月

MORE