教員紹介

HARRIS Justin

HARRIS Justin
教授
所属 経済学部 教養・基礎教育部門
学位 修士
専門 応用言語学
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/juskimkankan

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 英語学
  • 人文・社会, 教育学

研究キーワード

Intercultural Studies, Language Learning

論文

  1. The native speaker model and language learners: developing a measurement instrument
    Justin Harris
    Asian Englishes  1-18  2023年1月30日  [査読有り]
  2. Self-Determination theory and tasks
    Paul Leeming; Justin Harris
    TASK / Journal on Task-Based Language Teaching and Learning  2  (2)  164-183  2023年1月29日  [査読有り]
  3. The many faces of English Medium Instruction in Japanese universities: Introducing ‘EMI-local’
    Harris, J; Strefford, P
    Ikoma Ronsou  20  (2)  31-52  2022年11月 

MORE

書籍等出版物

  1. Talking Point 2 , 2021年4月
  2. Talking Point 1 , 2021年4月
  3. The Accuracy of Teacher Predictions of Student Language Use in Tasks in a Japanese University , Harris, J; Leeming, P , Multilingual Matters , 2020年7月

MORE

講演・口頭発表等

  1. TBLT Approaches to Teaching Reading Skills in the EFL Classroom: Insights from Eye-tracking , Justin Harris; Andrew Atkins , 38th Annual JALT Hokkaido 2023 Winter Language Teaching Conference , 2023年2月5日
  2. New Directions and New Techniques for English Medium Instruction: Introducing EMI-local , Justin Harris; Patrick Strefford , 38th Annual JALT Hokkaido 2023 Winter Language Teaching Conference , 2023年2月5日
  3. The Impossible Dream: Introducing a Coursebook for extensive Reading , Harris, J., Leeming, P. , 全国語学教育学会 第48回年次国際大会教材展示会 , 2022年11月13日

MORE

MISC

  1. Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年

共同研究・競争的資金等の研究課題

  1. 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
  2. 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
  3. 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching