教員紹介
- HARRIS Justin
- 教授
所属 |
経済学部 教養・基礎教育部門 |
---|---|
学位 | 修士 |
専門 | 応用言語学 |
ジャンル | 社会/教育・学校・語学 |
コメント | “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。 |
リサーチマップ | https://researchmap.jp/juskimkankan |
研究活動情報
研究分野
- 人文・社会, 英語学
- 人文・社会, 教育学
研究キーワード
Intercultural Studies, Language Learning
論文
-
The native speaker model and language learners: developing a measurement instrument
Justin Harris
Asian Englishes 1-18 2023年1月30日 [査読有り] -
Self-Determination theory and tasks
Paul Leeming; Justin Harris
TASK / Journal on Task-Based Language Teaching and Learning 2 (2) 164-183 2023年1月29日 [査読有り] -
The many faces of English Medium Instruction in Japanese universities: Introducing ‘EMI-local’
Harris, J; Strefford, P
Ikoma Ronsou 20 (2) 31-52 2022年11月
書籍等出版物
- Talking Point 2 , 2021年4月
- Talking Point 1 , 2021年4月
- The Accuracy of Teacher Predictions of Student Language Use in Tasks in a Japanese University , Harris, J; Leeming, P , Multilingual Matters , 2020年7月
講演・口頭発表等
- TBLT Approaches to Teaching Reading Skills in the EFL Classroom: Insights from Eye-tracking , Justin Harris; Andrew Atkins , 38th Annual JALT Hokkaido 2023 Winter Language Teaching Conference , 2023年2月5日
- New Directions and New Techniques for English Medium Instruction: Introducing EMI-local , Justin Harris; Patrick Strefford , 38th Annual JALT Hokkaido 2023 Winter Language Teaching Conference , 2023年2月5日
- The Impossible Dream: Introducing a Coursebook for extensive Reading , Harris, J., Leeming, P. , 全国語学教育学会 第48回年次国際大会教材展示会 , 2022年11月13日
MISC
- Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年
共同研究・競争的資金等の研究課題
- 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
- 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
- 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching