教員紹介

HARRIS Justin

HARRIS Justin
准教授
所属 経済学部 教養・基礎教育部門
学位 修士
専門 応用言語学
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/juskimkankan

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 英語学
  • 人文・社会, 教育学

研究キーワード

Intercultural Studies, Language Learning

論文

  1. The impact of teaching approach on growth in L2 proficiency and self-efficacy: A longitudinal classroom-based study of TBLT and PPP
    Harris, J; Leeming, P
    Journal of Second Language Studies  5  (1)  114-143  2022年4月  [査読有り]
  2. Expanding on Willis’ TBL Framework: The Integrated Input Output Framework
    Leeming, P.; Harris, J
    The Journal of Asia TEFL  17  (1)  215-224  2020年3月31日  [査読有り]
  3. Issues related to the presence of Japanese loanwords of English origin on vocabulary size tests
    ハリス ジャスティン
    The Asian Journal of Applied Linguistics  6  (1)  1-13  2019年3月  [査読有り]

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書籍等出版物

  1. Talking Point 2 , 2021年4月
  2. Talking Point 1 , 2021年4月
  3. The Accuracy of Teacher Predictions of Student Language Use in Tasks in a Japanese University , Harris, J; Leeming, P , Multilingual Matters , 2020年7月

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講演・口頭発表等

  1. Creating a textbook for Extensive Reading: An impossible dream? , Harris, Justin: Goldberg, Paul; Leeming, Paul , JALT 2021: 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition , 2021年11月14日
  2. Self-Determination Theory: A motivational framework for analysis of TBLT , ハリス ジャスティン , The Applied Linguistics Conference, Perth, Australia , 2019年11月27日
  3. TBLT in Japan: Learning from the teachers , ハリス ジャスティン , The Japan Association of Language Teachers (JALT) National conference 2019 , 2019年11月2日

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MISC

  1. Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年

共同研究・競争的資金等の研究課題

  1. 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
  2. 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
  3. 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching