教員紹介

COHEN Joshua

COHEN Joshua
准教授
所属 経営学部 教養・基礎教育部門
学位 修士(MSc_TESOL)
専門 英語、英語教育
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント 主な研究分野は外国語習得の際、速読・リピートリーディングと流暢さの関係性、その際の脳のメカニズムについても研究内容に含み、また、単語力と記憶力の関連についても同様に研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/joshuacohen

学歴/経歴

学歴

  • 2005年9月 - 2008年5月
    Temple University (Graduate School)
  • 1997年9月 - 2000年5月
    San Diego State University
  • 1991年9月 - 1993年5月
    テンプル大学院

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 英語学
  • 人文・社会, 言語学
  • 人文・社会, 外国語教育

論文

  1. Priming the pump: Using movement to help facilitate language learning
    Joshua Cohen
    English Australia Journal  39  (2)  49-57  2023年9月 
  2. Hacking the (nervous) system: Using physical activity to enhance reading speed and comprehension in a foreign language
    Joshua Cohen
    Osaka Jalt Journal  10  (1)  37-52  2023年5月  [査読有り]
  3. Dictation in the L2 classroom
    Joshua Cohen
    Proceedings of the 39th Annual KOTESOL International Conference  2022年10月  [査読有り]

MORE

講演・口頭発表等

  1. Motion Potion: Stimulating Post-adolescent Learners' Brains through Physical Activity , Joshua Cohen , JALT Hokkaido 2024 Winter Language Teaching Conference , 2024年2月4日
  2. Dictation in the modern language classroom , Joshua Cohen , Okinawa JALT Summer Symposium 2023 , 2023年8月12日
  3. Vocabulary Word Cards: Is the juice worth the squeeze? , Joshua Cohen , 2023 California Language Teachers Association , 2023年3月18日

MORE

MISC

  1. Teacher preferences for teaching reading , ジョシュア コーヘン , Kwansei Gakuin University Langugae Center Annual Research Report , 13 , 33 , 47 , 2010年3月
  2. Using student generated mini-surveys to enhance communication , ジョシュア コーヘン , The Essential Teacher(TESOL) , 6 , 3-4 , 42 , 44 , 2009年10月
  3. Your turn: formulatic functions , ジョシュア コーヘン , The Langugae Teacher , 33 , 8 , 17 , 18 , 2009年8月

MORE