Researchers

KOJIMA Kazuya

KOJIMA Kazuya
Associate Professor
Faculty Department of Information and Computer Science
Researchmap https://researchmap.jp/snoopy3298ps

Research Activities

Research Areas

  • Informatics, Entertainment and game informatics

Published Papers

  1. Visualization of the Relationship Between the Vehicle and Its Passengers
    Masasuke Yasumoto; Kazuya Kojima; Norimasa Kishi
    Lecture Notes in Networks and Systems  611 LNNS  , 242-252, 2023  , Refereed
  2. Digital renovation and archives of japanese ancient ritual performance at the world cultural heritage; niutsuhime shrine
    Kohei Furukawa; Kazuya Kojima; Kozaburo Hachimura
    Advances in Intelligent Systems and Computing  809  , 1958-1971, 1, Jan. 2019 
  3. Multi-site Linked MOCAP Streaming System for Digital Archive of Intangible Cultural Heritage
    Kazuya Kojima; Kohei Furukawa; Mitsuru Maruyama; Kozaburo Hachimura
    Proceedings - 2017 International Conference on Culture and Computing, Culture and Computing 2017  2017-  , 61-62, 19, Dec. 2017  , Refereed

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MISC

  1. 8K ultra-high-definition video handling system using testbed network , 丸山充; 瀬林克啓; 岩田一; 小島一成; 君山博之 , 電子情報通信学会大会講演論文集(CD-ROM) , 2020 , 2020
  2. Proposal of a Framework for a Large-scale Real-time Distributed Parallel Processing System Using Multiple Clouds , 君山博之; 丸山充; 小島一成; 藤井竜也; 藤井竜也 , 情報処理学会論文誌ジャーナル(Web) , 61 , 12 , 2020
  3. 複数クラウドを使った大容量リアルタイム並列分散処理フレームワークの提案と評価 , 君山, 博之; 丸山, 充; 小島, 一成; 藤井, 竜也 , 第27回マルチメディア通信と分散処理ワークショップ論文集 , 187 , 194 , 4, Nov. 2019
    Summary:必要なときに必要な数のクラウド上の仮想計算機(VM)を使って並列分散処理を行うことのできるシステムは一時的な大容量計算が必要なユーザから要望が多いシステムである.我々は,大容量リアルタイム処理を実現可能な,複数のクラウド上のVMに対するモニタリングとの組み合わせで適応的に負荷分散する仕組みと,様々なアプリケーションを簡単に実装できるソフトウェア構成などを含む大容量リアルタイム並列分散処理フレームワークを提案している.さらに,このフレームワークを実利用するために必要となる,VMのリソース共有状態を考慮したシステム全体性能評価のためのシミュレーション法もあわせて提案している.非圧縮4K映像合成アプリケーションを例に提案シミュレーション法を使ったシミュレーションを行い,VM数を変えた時の性能のスケーラビリティの確認,クラウドまでのRTTによる性能変動や複数クラウドを使ったときのスケーラビリティの確認を行い,十分なスケーラビリティがあることを確認した.このフレームワークを使った非圧縮4K映像の合成処理アプリケーションを実装を行い,北陸StarBED技術センター内の64台のVMとInterop会場の80台のVMとに処理を動的に分散することによって,秒あたり44.1フレームの合成処理ができることを確認した.加えて,この実証実験システム性能を上記のシミュレーションプログラムを使って評価し,5%差で実験システムの性能を評価することができることを実証し,このシミュレーション法および提案フレームワークの有効性を実証した.

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Patents

  1. ストリーム再生情報の処理装置及び処理方法 , 赤間 亮, 稲葉 光行, 八村 広三郎, 小島 一成, 長村 玄, 瀬尾 訓生

Research Grants & Projects

  1. Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research, Real-time video processing system based on edge and cloud computing , Kanagawa Institute of Technology
  2. Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Development of Digital Archives of Body Movements and Group Activities and Analysis and Representation methods in art and cultural activities , Ritsumeikan University
  3. Japan Society for the Promotion of Science, Grants-in-Aid for Scientific Research Grant-in-Aid for Scientific Research (B), Practical Application of Automatic Composition Software for Dance Using 3D Motion Database , Toyo University

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