教員紹介
- HARRIS Justin
- 教授
所属 |
経済学部 教養・基礎教育部門 |
---|---|
学位 | 博士 |
専門 | 応用言語学 |
ジャンル | 社会/教育・学校・語学 |
コメント | “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。 |
リサーチマップ | https://researchmap.jp/juskimkankan |
研究活動情報
研究分野
- 人文・社会, 英語学
- 人文・社会, 教育学
研究キーワード
Education, Intercultural Studies, Second Language Acquisition
論文
-
The native speaker model and language learners: developing a measurement instrument
Justin Harris
Asian Englishes 1-18 2024年1月2日 [査読有り] -
Self-Determination theory and tasks
Paul Leeming; Justin Harris
TASK. Journal on Task-Based Language Teaching and Learning 2 (2) 164-183 2022年12月31日 [査読有り] -
Measuring speaking proficiency growth in the language classroom: An investigation of practical approaches for teachers
Paul Leeming; Justin Harris
Language Teaching Research 2022年11月2日 [査読有り]
書籍等出版物
- Links: A communication course with extensive reading , Harris, J; Leeming, P , XReading , 2023年3月
- Talking Point 2 , 2021年4月
- Talking Point 1 , 2021年4月
講演・口頭発表等
- The misunderstood principle: Exploring the non-linguistic outcome in TBLT , Harris, J , Pan-Pacific Association of Applied Linguistics Conference, Bunkyo University, Tokyo , 2023年8月17日
- Designing materials following principles of TBLT and EFL , Harris, J , OkiJALT Summer Symposium 2023, Naha, Okinawa , 2023年8月13日
- Motivation and engagement in the TBLT classroom: Issues for materials design , Harris, J , Special Invited Talk, Victoria University, Wellington, New Zealand , 2023年3月23日
MISC
- Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年
共同研究・競争的資金等の研究課題
- 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
- 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
- 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching