教員紹介

HARRIS Justin

HARRIS Justin
教授
所属 経済学部 教養・基礎教育部門
学位 博士
専門 応用言語学
ジャンル 社会/教育・学校・語学
コメント “WorldEnglishes” (国際共通語としての英語)の持つ可能性と、タスクベースを用いた英語教育(TBLT)の有効性について研究しています。
リサーチマップ https://researchmap.jp/juskimkankan

研究活動情報

研究分野

  • 人文・社会, 英語学
  • 人文・社会, 教育学

研究キーワード

Education, Intercultural Studies, Second Language Acquisition

論文

  1. The native speaker model and language learners: developing a measurement instrument
    Justin Harris
    Asian Englishes  1-18  2024年1月2日  [査読有り]
  2. Self-Determination theory and tasks
    Paul Leeming; Justin Harris
    TASK. Journal on Task-Based Language Teaching and Learning  2  (2)  164-183  2022年12月31日  [査読有り]
  3. Measuring speaking proficiency growth in the language classroom: An investigation of practical approaches for teachers
    Paul Leeming; Justin Harris
    Language Teaching Research  2022年11月2日  [査読有り]

MORE

書籍等出版物

  1. Links: A communication course with extensive reading , Harris, J; Leeming, P , XReading , 2023年3月
  2. Talking Point 2 , 2021年4月
  3. Talking Point 1 , 2021年4月

MORE

講演・口頭発表等

  1. The misunderstood principle: Exploring the non-linguistic outcome in TBLT , Harris, J , Pan-Pacific Association of Applied Linguistics Conference, Bunkyo University, Tokyo , 2023年8月17日
  2. Designing materials following principles of TBLT and EFL , Harris, J , OkiJALT Summer Symposium 2023, Naha, Okinawa , 2023年8月13日
  3. Motivation and engagement in the TBLT classroom: Issues for materials design , Harris, J , Special Invited Talk, Victoria University, Wellington, New Zealand , 2023年3月23日

MORE

MISC

  1. Designing a task-based teacher training course for in-service elementary school teachers(The Application of Contemporary Language Theories to Higher English Education: Focusing on the Importance of Content-based and Context-based Approaches) : , Harris Justin; Moser Jason , JACET全国大会要綱 , 51 , 72 , 72 , 2012年

共同研究・競争的資金等の研究課題

  1. 日本学術振興会(科研費), TBLT and PPP approaches to reading in a foreign language: An eye tracking study.
  2. 日本学術振興会 (科研費), Motivational change during university and its impact on growth in English proficiency
  3. 日本学術振興会 (科研費), The comparative effectiveness of TBLT and PPP approaches to language teaching